onsdag 10. mars 2010

Genetisk betinget hamstringsgen....

Jeg har en mor som kjøper alt på tilbud. Hver gang hun har kjøpt seg noe nytt har hun alltid gjort et kupp. 
Vi har ledd litt av det, og spør alltid når vi ser henne i for eksempel en ny genser om hun har kjøpt den for halve av halve prisen. Og som regel har hun også det. hehe. 
I tillegg har mamma en tendens til å hamstre gaver når de er på tilbud for å "ha på lur". Man vet jo aldri når det dukker opp en bursdag eller en annen anledning hvor man bør gi bort en gave. 
Og hvem har vel ikke sagt høyt og tydelig at en ikke skal bli som sin egen mor? 
Men altså.... når en plutselig en mandag fomiddag går forbi en ark butikk som har 50% av mammutsalgsprisen, mååå en jo bare gå innom? Eller?
Jeg bare eeeelsker bøker, jeg har alt for mye bøker, og halvparten av bøkene mine er forvist til loftsboden fordi jeg ikke har plass til dem, så jeg trenger vel ærlig talt ikke flere bøker, meeeeen, hva med gaver?
Jeg trasker selvfølgelig inn og kommer ut med en haug med barnebøker, (blant annet Mummietrollbøker, den lille prinsen bok mm.) for hvem vil vel ikke ha et par strikkede sokker (som jeg har "på lur") og ei bok om mummie til ungen sin? Ikke det at jeg har noen venner som venter barn akkurat nå, men plutselig kommer en bursdag!
Og jeg har innsett realiteten, jeg er blitt akkurat som min egen mor, og det er egentlig ikke så dumt.
Ja, dere skjønner tegningen? 
Det må være genetisk betinget! Nå har jeg så mye liggende på lur at det snart må komme et barn til verden eller noen små må snart ha bursdag, for jeg har vel fortsatt ærlig talt ikke plass til denne hamstringen. :D
Jeg måtte også kjøpe noen av de bøkene dere ser på bildene over. 
Ser dere paradoksaliteten av de to øverste bøkene og det jeg nettopp har skrevet? 
hehehe.
For å støtte opp under dette massive "halve av halve prisen" konsumet, må det spares inn på noe. 
Og nå har jeg begynt med prosjekt "spis opp det du har liggende i skap og kjøleskap før du kjøper noe nytt"!
Resultatet ble denne kulinariske opplevelsen.....nuvel, grei alenehjemmemat. 
Kok pasta
stek noen serranoskinkeskiver i tørr panne til de blir sprø.
bland i en halv boks rømme i pastaen
masse pepper
en halv boks mais
litt tomater
ei gooooodskive med speltbrød.
så på med nyhetene!
Og dermed. 
God kveld og sees igjen!

Ingen kommentarer: