torsdag 4. mars 2010

Nå blir det varme i heimen!

De siste dagene har været vært helt utrolig med sol på en skyfri himmel og snøsmelting uten ende. Det gir litt ekstra energi til å stå opp og til å gjøre noe fornuftig, derfor har det vært dårlig med blogging i det siste. 
Og hva gjør tante Hildegunn når våren er på vei med lange steg? Jo hun får installert peisovn!
 
(se bort fra ledning, og murpussbehovet, og bare nyt min egen Jøtul373!)
Det er vel en bra investering? Jeg er i det minste svært fornøyd med denne framfor den gamle kaminen jeg hadde der fra før, og håper selvfølgelig at investeringen skal lønne seg den dagen jeg selger leiligheten.
Onsdag morgen dro jeg på skolen for å holde en presentasjon av en oppgave, før jeg stressa hjem til leiligheten. Satte opp verandadøra så Pernille skulle få løpe ut og inn som hun vil og forhåpentligvis skulle bli sliten og sove seg gjennom boring og banking,,,,, I wish....
Presis klokka tolv (jeg mener, hvor mange håndtverkere er der presis???) kom de inn døra, og supersmarte tante Hildegunn hadde vasket alle gulvene før de kom. KJEMPESMART!

Hvem i all verden vasker gulv FØR man har håndverkere? Jeg tror det må være genetisk betinget, og det henger nok sammen med genet som gjør at jeg elsker å legge sammen klær.
Håndtverkere roter, de kommer trampende inn med skitne arbeidssko og slenger ut ei matte som trolig ikke har sett hverken en kost og i allefall ikke ei vaskemaskin i sitt leveliv! De slengte ut matta og jeg så sand nok til å strø hele gaten min hele neste vinter! Pust med magen tante Hildegunn, pust med magen..... 
Men når de klarer å fjerne den gamle ovnen, tette hull, bore nytt hull (til Pernilles store skrekk), og plassere peisen på 1,5 time, kan man nesten ikke klage på rot. De tok meg med på råd om hvordan jeg ville ha ting og jeg diska opp med pulverkaffe (liker ikke alle håndverkere pulverkaffe kanskje?). 
Så nå sitter jeg her bare og venter på at betongen skal sette seg og at jeg kan fyre i den.WEHEE!
 
Jeg har også kjøpt meg DYMO! fantastisk morsomt å lage kort nå. 
Jeg har aldri vært flink med "skjønnskrift" og derfor kan det flotteste kortet bli stygt når jeg skriver på det. Løsningen er DYMO! 
Må blir det mange kort framover, gled dere alle mennesker som fortjener et kort fra meg! 
Nå skal jeg se om jeg ikke kan få sett på noe søppel på tv. ahh.... megafanstastico!


3 kommentarer:

Nina sa...

Så hyggelig at du vil være med på gi-bort-konkurransen min i retroånd ;). Kan ikke gjøre noe annet enn å ønske deg lykke til med trekningen. Hei og hopp, hilsen Nina ;)

Bjørn sa...

Det så ut som en deilig peis:) Å så va den litt finar enn den gamle:)

Rosetrend sa...

Kan hende du får glede av de peisen sjøl om vi går mot lyserer og varmere tider! Dymobånd er kjempegøy, kanskje der er noe å ta med seg på torsdag?!