mandag 22. februar 2010

Helg!

 Å ha frihelg er fantastisk herlig, jeg tror ikke folk som har fri hver helg verdsetter helgen like mye som det jeg gjør, som har fri en helg i md. Å nyte helgen (nytenytenyt!) er svært enkelt!
Det starter gjerne med en lørdag formiddag, snøfokk og -12 grader ute. Ingen vits i å stresse. Man koker litt egg og lager god frokost, med mange kopper varm te og ferske aviser. Man kan ta med en liten katt som er kosete og vekte deg klokka åtte (perfekt timing Pernille!) med en våt snute og en varm god pels.
Man tar en stykk Herr B. som står opp først og har vasket opp all oppvasken til du kommer ut fra dusjen.
Vi nyyyyter sofaen, tenner masse lys, leser bok og blad og setter en deig med kanelboller. Pusler og stuller litt.
 

Masseproduksjon av sokker for å bruke opp litt garn en har liggende. Og avslutte med pizza og OL. 
Søndagen er ikke snauere! Samme Herr B vasker opp koppene før tante Hildegunnskrotten har kommet seg ut av senga! (taaaaakkkk!!!!!). Frokost med mengder av te, besøk av M over dammen med to små tantekattebarn, og en Pernille som syns det er greit at hun har overtaket på de to som er inne i et bur. :D 
Enda mer te og kanelboller fra lørdagen!

 
  
Et nytt prosjekt på gang. En vegg mangler bilder etter ommøblering og alt som mangler et noen fancy rammer, men det får en ikke kjøpt på en søndag. 
Går en lang, god og kaaaaald tur ute. Kommer hjem og vi får varme av puseklumpen og en ny dose med telys.
Lager enkel og god "pølsegrateng", dog uten pølse. Ikke lett med mat for oss galleblæreamputerte, hehe.

Hvit saus med egg, litt ost og masse pepper, smårettsskinke, mais,purre og makaroni (til meg ble det en misch av all mulig pastarester, man er da student). ost på toppen, inn i ovenen og, vipus, vapsus, søndagsmiddagsus!
Drar på tantekattebarnbesøk og drikker enda mer te (kanskje innlegget egentlig burde hete en tedrikkende helg?!). Og blir forært denne boken (I LOOOOOVE kokebøker!)
 
Så kom mandagen sånn plutselig. Sitter ved spisebordet og skriver oppgave, tenner i kaminen (som jeg sier ha det bra til 3 mars, fortsettelse følger...) og drikker te, som for å følge helgens ånd!
 Jeg skal ta fram dette innlegget til helgen, for å minne meg selv på at frihelger kommer, og de er så utolig fantastiske!
Taaaadamm!


2 kommentarer:

Mina sa...

"M over dammen" og "tantekattebarna" hilser ;-) Vi har vært ute og hoppet i snøen (ikke rent lite snø som har akkumulert seg på verandaen..) Nå ligger knottene i en haug ved siden av meg :-)
Koselig denne bloggen din, gamle ørn!! Puseklem

Unknown sa...

Hei hei !
Ser ut som du har hatt en utrolig herlig helg! Og jeg er ening med deg at de som har fri hver helg, kanskje ikke setter pris på helgen på sammen måte.
Takk for hyggelig kommentar i min blogg. Du spurte om hvor mange luftmaske jeg la opp- Jeg teller ikke, jeg legger opp etter hvor langt jeg ønsker teppe. Dette la jeg opp og målte i sofaen der jeg har planer om at det skal ligge når jeg en gang blir ferdig.

Fortsatt god helg!

Hilsen Linetoppen