torsdag 4. februar 2010

Et katteliv!

De siste ukene har jeg hatt det travelt, jeg har hatt massiv opprydning i leiligheten og det begynner nå å bli sånn som jeg vil ha det, noe små maleprosjekter gjenstår, men tror jeg må vente med dem til våren, slik at jeg slipper å male inne i stua.
I tillegg til det har jeg begynt på en julegave (!!!). Jepp, du leste riktig, en julegave som tar laaaang tid å lage. Tør ikke si hva og til hvem, for jeg vet at du som skal få den dukker innom av og til. Men skal gi noen smakebiter om ikke lenge ;)
Denne krakken har jeg pimpet opp, glemte å ta "før" bilder, men den hadde trefarvede bein og rødt trekk... Jeg fikk det fra et dødsbo like etter at jeg flyttet hit, og den fikk et midlertidig trekk. Men nå syns jeg det var på tide å gjør noe mer med den. Den hadde mistet sin glød på en måte og bare ventet på at jeg skulle gjøre den noen år yngre. 
Jeg kastet meg på arbeidet, klokken halv ti, etter trening, før dusjing en tirsdag kveld. Jeg dro fram slipemaskina (føler meg alltid litt handy når jeg drar fram den) og dura i vei for å få bort en del av lakken. Jeg ble sikkert populær blant småbarnsfamiliene i blokka akkurat da.... 
Jeg malte beina og alt bra så langt.
Men da jeg skulle lage setetrekket tok det plutselig litt lengre tid enn et par kvarter til to strøk lilla. jeg ble så utålmodig at jeg heklet trekket som et helt stykke og brukte en tråd til å snurpe det sammen i den siste runden med staver :D ble ikke heeeelt som jeg hadde tenkt, men når jeg er ferdig med de andre 1500 prosjektene så kanskje gjør jeg noe med den. Jeg brukte oppskrift fra denne dama på rutene (anbefales å se på alt det hun lager, og hun legger også ut en del oppskrifter på det hun gjør!) og av denne dama ble jeg inspirert av fargen på beina. FANTASTISK farge spør du meg.
 
I tillegg til dette har jeg hatt en katt på besøk. Den skulle egentlig blir lekekameraten til denne herlige kattepusen, men de gikk ikke over ens, derfor sa jeg at jeg kunne bli en slags fostermor i et par dager, fram til katten kunne bli levert tilbake til de som eier kattemammaen. Det var IKKE smart!! Jeg elsker katter, og har fra tid til annen sett på finn.no etter søte små nøster, men har alltid tenkt, nei tante Hildegunn, du kan ikke få katt, og katter har det best ute osv. Men kattesuget har alltid vært der. Da søndagen kom og katten skulle tilbake til eieren sin, var jeg helt knust, jeg satt med den herligste klumpen på fanget hele dagen og gråt og gråt. 

 
Jeg klarte ikke å glemme den lille pusen og var trist og lei resten av søndagen og mandagen. 
Og hva gjør jeg så? Jo jeg sender melding til eieren av katten (som jeg ikke kjenner) og spør om de har funnet nye eiere til den. Det hadde de ikke og vips, på en-to-tre, er jeg blitt kattemamma til lille Pernille. (Dersom du leser dette mamma, så vil jeg bare si at, ja.... jeg er lik pappa. Jeg klarer ikke la være å forelske meg i dette vesenet, og jeg har kanskje handlet med hjertet og ikke fornuften, men jeg GLEDER meg stor til katten flytter inn i morgen. Og jeg gleeeeder meg til å se den komme løpende når jeg kommer inn døra hver dag, jeg har behov for å yte omsorg til andre enn en voksen mann, og katt er det som er lettest å skaffe seg på nåværende tidspunkt, og ja, jeg har tenkt over konsekvensene og utgiftene ;)).

Jeg har altså brukt litt tid på å gjøre leiligheten katteklar, det er ikke smart med for mye dilldall i leiligheten med en liten hårball boende. :)

Hilsen tante Hildegunn (kattemamma Hildegunn)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Så utruleg smart måte å bruke oldemorsrutene på! Og tusen takk for den fine omtalen :)

Gratulerer som puse-mamma! De får det nok kjekt framover ;)

Rosetrend sa...

Gratulere med katt!! Så hyggelig med selskap da :o) Dåkk va nok "ment to be". Følelsan dine etter du hadde levert den fra deg tilsir jo d.

Hyggeli å se deg i blogg verden igjen, for ja, du har vært savna.
Ser jo at du har vært travel, så da e d greit. Like å se prosjektan dine, og så glede e meg til å se den o`store julegaven etterkvært.

Ha ei hyggeli helg ilag med kattepusen :o)

Minmill sa...

Hei på deg du kreative dame. Jeg ble helt imponert over farten og gutset du hadde til å pusse opp krakken. Satt helt målløs her jeg. Jeg har nemlig brukt ca. 1 år på å pusse opp en liten krakk, og enda er ikke trekket på plass. Du kan gjerne smitte meg litt med noe av din energi takk. Jeg regner med du klarer å fikse trekket til å bli slik du vil ha det etterhvert.

Tusen takk for herlig kommentar hos meg. Likestilling kan jeg nok se langt etter, men en tilnærming gjør ikke noe. Jeg nevnte jo ikke alt i innlegget, men mannen støvsuger og har ansvar for koppene. Problemet er at det skjer ikke fort nok. Hvis oppvaskmaskinen er ferdig går det en dag før den blir tømt og da er benken nedlesset av skittent koppestell. I tillegg må jeg alltid minne han på den støvsugingen istedet for at det går av seg selv. Jeg føler meg noen ganger som politimester Bastian som passer på at alt går skikkelig for seg. Det med smårydding har jeg innsett at ikke går i min favør. Tenkte jeg skulle teste en hel uke med å ikke smårydde, så skulle vi sett hvordan det så ut her hjemme. Sikkert en avisstabel som er like høy som Eiffeltårnet. hi hi.

Ha en fin dag kjære deg. Klem fra Minmill

Anonym sa...

Hei :)
Syns krakken din ble fin jeg! Kan ikke se utfra bildet iallefall at det ble "hastverksarbeid" på slutten!! Jeg ønsker meg en gammel krakk til oppussing.......
Fin blogg by the way :)
-Maria-

Hilde C. sa...

Gratulerer som kattemamma - det er skikkelig koselig å få katt i hus.
Den krakken fikk et flott nytt liv :-)