mandag 11. januar 2010

Nyforelsket!


Jeg er nyforelsket i et lite vesen, nærmere bestemt en katt, som er 9 uker gammel!!!!
Men la meg fortelle hele historien fra begynnelsen.
Etter en god juleferie i Kristiansund, byen ved havet, skulle jeg sitte på med min barndomsvenninde og typen i deres bil ned til Oslo. Det skal sies at de har en bil som har vært så mange ganger på reparasjon at de nesten ikke har fått glede av å ha bil. Men nå var radiatoren skiftet og alt var klar for en lang tur ned til Oslo.

Vi lekte tetris og fikk plassert 3 personers bagasje, og julegaver samt nister og sist men ikke minst  3 personer inn i bilen. Så var vi klare til å kjøre. Av med jakke og lue, men..... oi, der kokte visst bilen!

Etter mye om og men fikk vi kjørt bilen opp på verkstedet, og tiden gikk. tikk, takk. Å komme hjem før midnatt var plutselig utopi. Det endte med at bilen deres ble stående på verkstedet i Kristiansund (og der står den vel ennå) og de fikk leiebil gjennom Falk fra neste dag av (på selveste nyttårsaften). Jeg bestemte meg derfor for å ta nattbussen for dermed å komme meg hjem litt før.
Utpå natta tikket det inn en tekstrmelding fra min venninde over dammen, hvor det står at jeg skal bli tante igjen! Jeg holder på å falle av setet og tenker, jøssenavn, skal hun ha BARN?! men så leste jeg lenger nede at hun skal få seg katt! Og det er denne katten som kom inn i hennes hus i går. Vi satt der 3 stykker og bare nøt den herlige lille pusen, og hvinte når den rørte på seg og når den rykka på nesen mens den sov. For en fantastisk herlig liten pus!!!!!! Jeg ønsker meg sånn en katt,men det får bli når jeg får meg et større sted å bo og muligheter for at den kan være litt ute også. Men inntil videre skal jeg kose så ofte som mulig med tantekattungen min!

ååååå..... er det lett å konsentrere seg om andre ting når en er forelsket? nei.....
tuddelidu

1 kommentar:

Frk. Fosli sa...

HeiHoppHildegunn:)
Ååååå! Riktignok er jeg søt - i følge deg, hihi - men HÆLLEDUSSAN så søt denne frøkna var da! Nydelig! Fikk lyst på et lite pusenøste jeg også, som kunne ligget oppå pleddet mitt og purra litt mens jeg blogga eller så på TV:)