lørdag 5. september 2009

Ekstremlørdag!





Siden jeg har fri en helg i md er det lett for å bare legge seg på sofaen og glane i taket når jeg først har fri. Men i dag våknet jeg med godt mot, klar for all verdens aktiviteter, spratt opp av senga full av ideer og ekstremlørdag humør! Etter litt surfing (på mobilt bredbåd, da GET (ja, her får dere passet påskrevet!) internett ikke har virket på tre dager) og rester av gårsdagens tapas til frokost. tok jeg fatt! Tok bilde av pleddet jeg nettopp ble ferdig med, strikket etter oppskrift fra garnstudio med 15 (ja.....15!) nøster drops polaris i perlestrikk. Gleder meg nesten til det blir kaldt og guffent nå, sitte under pleddet og drikke hvit te (ja, jeg vet, en gjenganger, men likevel, godt for en kald sjel som meg :)). På pleddet ligger en brun liten djevellue som skal bli en gave til en baby gutt som kommer til verden i desember. Halsen er til verdens kuleste nevø som egentlig helst skulle ha hatt manchester united hals, men med mine begrensede srikkekunnskaper ble det en brun en. Jeg elsker brun..... og dermed tenker jeg at alle andre også eeeeeelsker brunt.

Måtte ta et stemningsbilde (fra igår, ikke blitt så mørkt her ennå, heldigvis) med det lille vinduet i leiligheten, som ikke har den beste utsikten, men det spiller liksom ikke noen rolle når kubelysene er tent og stemningen i heimen er god! Siden jeg knekte heklekoden på fredag har jeg heklet 4 oldemorsruter i rosa og ja.... BRUNT! Har ikke helt tenkt på hva det skal bli for noe, men kanskje et lite teppe til ei tulle som sikkert ikke er tulle lenger når jeg er ferdig med det, men kanskje til tullas dukke når den tid kommer (hva tenker du Katrine?).

I tillegg til å blogge om dette har jeg puslet med noen rammer jeg kjøpte på IKEA, de er blitt rimelig søte og tøffe om jeg får si det selv, skal vise dere bilder når jeg har fått fotoene av mine fantastiske tantebarn som skal inn i dem. Innimellom dette har jeg bakt en haug med taco horn, laget på denne måten :

grove horn (200 g sammalt hvete grov, 500g hvetemel, ca 2 ts salt, 2 ss sukker, tørrgjær, 600dl melk, 90g smeltet smør), stekte kjøttdeig, løk og mais og blandet dette med tacopulver, litt vann og tacosaus. rev ost og strødde over før jeg rulla sammen og stekte i ovnen på 230grader i ca 15 min. Fikk fult opp minifryseren min med nistemat der altså! Mens deigen hevet seg så malte jeg første strøk av en ikea krakk, i hvit (ja, ganske sjokkerende at det ikke ble brunt!!!!). Gleder meg til å bli ferdig med den, for den er dypt savnet!

Om dere ikke er imponerte over denne lørdagen så skjønner jeg faktisk ingenting, for jeg pleier ikke å være så effektiv når jeg først har fri! (burde nok lagt til at jeg har lest 500 sider Regnskap, Budsjettering og resultatsyring også, men det ville være en stor løgn,for lørdagen er til for å nytes!).

Nå skal jeg (som om ikke det overstående var nok) hoppe i dusjen og ta banen til tøyen for å hente en pakke med håndarbeidsbøker (som om jeg trenger flere ideer....) og så videre på besøk (for jeg har jo strengt tatt ikke vært så sosial i dag.)

Hilsen ekstremhildegunn!

1 kommentar:

Uncle-B sa...

Flinke Hildegunn :) Gratuler med heklekodeknekking!!!