onsdag 9. september 2009

Krakk og slapp onsdag.















Jeg har tydeligvis litt problemer med å få skrevet mellom bildene, nybegynnerfeil sikkert, men siden jeg ikke er et teknisk vidunder (som noen i familien tror jeg er fordi jeg kan få opp teksten på tven hjemme ;) så skjønner jeg iiiiingenting. (Hjelp, anyone!?). Men pågangsmotet er likevel her, så jeg prøver meg på et innlegg på tross av motgangen, hehe. Tenkte jeg skulle vise dere et bilde av min nye IKEA-krakk, som ble ferdig malt i går, og hett tips fra meg (som jeg IKKE fulgte selv dessverre), mal den ETTER at du har montert den, evt, mal med maling som bruker mindre enn 5timer på å tørke..... Ferdig krakk ble fin krakk, ser at mange tar tapet, evt papir på ting for tiden, men jeg syns tapeten er mer enn nok mønster i min mini-Obos gang. Svææært fornøyd med andre ord ;) Skal få til en krakk til, og ha noen hvite kurver til ull-sokker, votter og huer (aka luer) på nederste trinn. Liker også krakken fordi den faktisk kan, ja gjør dere klare til å bli sjokkerte nå, brukes til å TRÅ på.... sjokkerende, I know. Med en lite strategisk plassert røykvarsler rett utenfor kjøkkenet er det til tider nødvendig å rive ut batteriet i en fei, og dessverre er jeg ikke vokst til å bli 2 meter jeg heller, som de færreste av oss.

I tillegg prøver jeg å lære meg mer hekling, kanskje litt overmot her i Obos-land. Men med en opparbeidet tålmodighet over flere år og en kreativ trang utenom det vanlige (for meg vanlig vel og merke :D) erjeg klar for å bli supertante Hildegunn og hekle den herlige Amigurumi jenta på forsiden av boken. Fantastisk herlig og... ja, fantastisk vanskelig når en har lært seg å hekle gjennom YouTube....

Vel, nå er det på tide og ta natta, etter en fin kveld hos Minken over dammen (takk for fantastisk god Wok, og god komfyr til våre fantastiske kanelboller, og ikke minst ekstreme mengder god te!).

Tuddeliduuu!


1 kommentar:

Frk. Fosli sa...

Heisann du!
Så du de hysterisk morsomme advarslene som var klistra på krakken? Du vet de der klumpete og morsomme ikea-mennene som ikke skjønner så mye og må ringe varehuset støtt og stadig? Det er i allefall et bilde - med kryss over selvsagt - av en sånn ikea-mann som har to krakker og en fot på hver av den!! Du må huske på at det IKKE er lov hvis du skal ha en krakk til ;)

Og ang. det innlegget du kommenterte på bloggen min: jeg var lenge i tvil om å poste det, fordi jeg er så redd for å tråkke noen på tærne. Men når det gjelder livsstil og valg og alt det der, så ER jo alle forskjellige, så det er litt vanskelig. Jeg mente jo overhodet ikke at de som studerer lenge tar feil valg, bare heller at enkelte bør akseptere at det finnes flere muligheter. Og du har HELT rett, hovedforutsetningen er at man får barn med en man vil ha barn med; det synes jeg ikke minst alle barn fortjener! =)

God helg til deg!

(PS! Sjekk loppemarked.info - det er visst tidenes helg i hele landet. Og jeg SKAL holde meg unna........)