onsdag 28. oktober 2009

Hverdagen kom så plutselig

 

Etter at jeg kom hjem på mandag har dagene gått slag i slag. Å ta seg ferie når man egentlig overhodet ikke skulle ha tatt seg ferie, kan få stressnivået til å bli høyere enn det som det normalt sett burde ha vært. Oppgaver skal leveres, møter skal besøkes og forberedes, pensum skal leses og plutselig er det fredag og jeg reiser opp til Kristiansund på navnefest til verdens beste niese (svært subjektiv her kanskje ;)).

Men de 1000 prosjektene jeg har på gang kan vente litt til hverdagen roer seg igjen, sånn uti desember en gang.

I mellomtiden får jeg bare drømme videre om late dager i Berlin. Om de mest herlige marked, hvor man spiser litt av alt som blir tilbydd (tyrkisk mat, fiskesuppe, bratwürst, crepes.....mmmm) titter på fantastiske håndlagde ting man skulle ha kjøpt om man bodde der og slapp Norwegian sine strikte baggasjeregler.

 

Kjøpe ark på ark av fantastiske gavepapirer som man får herlige ideer om å lage fine ting av. Sitte timesvis på cafè med en kjekk, staut kar, drikke mintete og spise kake, for så å dra på kino og se en film man overhodet ikke har hørt om.

 

Se tysk film på tysk og dubba engelsk film to dager på rad.
Stille klokken tilbake på mobilen når mobilen også stiller klokka tilbake, for dermed å tro at man har god tid til frokosten slutter, mens man egentlig bare har et kvarter :D. Vandre rundt i dyrehagen og nesten gråte når en ser på isbjørnene, pandaene og alle de søte leopardene, løvene, pandaene som går rundt og rundt og rundt i ring, og holde på å dø av skrekk i akvariet av de vanvittig ekle slangene.

 

Så kom hverdagen. Brått og plutselig. Men hva hadde vel ferie vært uten hverdag?


2 kommentarer:

Guro sa...

Hei!
Beklager at jeg ikke rakk å svare deg før du faktisk hadde vært i Berlin. Håper allikevel at du hadde litt bruk for rådene på bloggen min, og at du fant noen garnbutikker?
Fikk plutselig veldig Berlin-lengsel når jeg leste innleggene dine!

Guro

Frk. Fosli sa...

Ja sånn midt-inni-hverdagen-ferie kan nok være litt slitsomt, men jeg tror likevel du mest av alt hadde godt av å få kosa deg sååååå mye. Herlig =)