tirsdag 20. oktober 2009

Ich bin eine Berlinerin!

Av og til lurer jeg på hvorfor man bruker timesvis på å rengjøre en leilighet som man skal reise fra. Kanskje er jeg den eneste i hele verden som gjør det, men jeg hater tanken på å komme hjem til en skitten og rotete leilighet etter en ferie, man har jo nok rot når en kommer hjem med nyinnkjøpte varer, skittentøy og hverdagen som plutselig prakker seg på igjen. Sånne ting er i allefall rotete! Nå har jeg altså vasket gulv, kopper og klær til den store gullmedalje,jeg har ryddet og puslet og så skal jeg liksom reise nå da? Bortkastet? neeeida. Stressa? neeeeeida. Går så bra så ;) (og til deg mamma, jada, jeg skal få B. til å kaste søpla :D).

Så må jeg få lov til å reklamere for noen andre bloggere! I dag fikk jeg nemlig denne i posten :

Jeg hadde bestilt en bleiepose fra Borghildpia som skal gis i babygave som tillegg til vognteppet i innlegget over. Men jeg hadde ikke helt regnet med at gaven skulle være så fantastisk innpakket! Jeg bare elsker papiret og fuglen, og i gjenbruksånden skal den absolutt brukes igjen! Kanskje blir det nye fugler evt hjerter av det? :D Jeg ble kjempekjempe glad! Og innholdet var ikke særlig værre! Jeg håper mottageren blir like glad for den som jeg ble :)

Kuleste bleieposen i verden, minst!
I tillegg vil jeg si tuuuuusen tuuusen takk til Maikitten, som har en utolig kjekk blogg, anbefales også! Hun bor i Berlin og jeg skrev til henne for å spørre om hun kunne gi meg noen tips til hva vi kan finne på der. Jeg fikk en mail med et word-dokument på 4 sider med tips!!!! Jeg kommer til å bruke den aktivt. For noen fantastiske mennesker det finnes ut i verden! Både kreative folk som gjør en selv kreativ og bruker tid og ressurser på å skape for andre i tillegg til snille mennesker som gjerne deler sine beste tips med deg uten å kreve noe tilbake!


Nå henger denne flotte fuglen på dørklinka mi og sier "Ha det bra!" til alle som går ut!

På tide å pakke til turen i morgen. Skal skrive reisebrev fra Berlin og gi videre tipsene til Maikitten etter at jeg har testet dem ut!

Adieu!(Tschüss)


3 kommentarer:

Rosetrend sa...

Hei og hopp!

Til tross for kanskje noen ubehageligheter under letingen i andres søppel må jeg si at du kom godt ut av det! Gleder meg til å se hva du gjør med alle materialene du fant :o) Og sist, men ikke minst; go tur til Berlin!

Frk. Fosli sa...

Hei søta :-)
Du vant en trøstepremie i konkurransen min!
Så fin bloggen din var blitt forresten, trodde jo jeg var følger og fulgte med, men det var jeg ikke. Akk! NÅ er jeg i allefall det, og gleder meg til å ha ennå et liv å snike i ;)

Og hvis du vil ha boksene dine i posten må du gi meg en adresse? Har jo skjønt at du er travel dame for tiden =)
Klem

borghild sa...

Så gøy at du likte både bleieposen og innpakkingen!:)
Dessuten er det da HERLIG å komme hjem til rent og ryddig hus! Kos deg masse i Berlin, og nyt huset ved hjemkomsten!;)
Dessuten var det et aldeles herlig sengesett du fant i 'søpla', er helt enig i at det er altfor galt at noen kaster sånt - andre (jeg) er jo villig til å betale for sånne skatter på bruktbutikken;)
Klem B:)