tirsdag 3. november 2009

Alt for mye tid, men alt for lite energi.

På lørdag var jeg i navnefest til verdens herligste niese i Kristiansund, etter en kjempefin seremoni med masse sang og dikt dro vi opp til jobben til Pappa hvor de hadde leid lokale. Store Søs hadde lagd en fantastisk god marrokansk kyllinggryte som jeg gjerne skulle hatt en dæsj av nå (mmmm), og mamma hadde bakt kaker til en hel landsby (skulle forøvrig gjerne hatt noen av dem også når jeg tenker meg om ;)).




Her er yndlingskoppen min hjemmefra, den har liksom alltid vært der, med god Mamma-te oppi, hekletøy og en anbefalt bok fra Mammaen min er det fint å være hjemme om enn for noen få dager bare.

Det blir ikke tid til mye når en kommer seint en fredag og drar 15 på søndag, skulle så gjerne ha hatt mer tid til byen min, foreldrene mine og ikke minst vennene mine som bor der, det er et evig dilemma, hverdagen og ferien og forholdet mellom dem. Men fikk besøkt E. når jeg var hjemme, og hun har kjøpt seg et fantasisk lite hus som hun har pusset opp til det unike, skal ta bilder i julen så alle kan få inspirasjon av denne fargerike personen med kreative evner langt ut over det normale.

Ellers er jeg hjemme med en karantene pga influensa, slapp og megasjuk i et øyeblikk og kreativ og nesten oppegående i neste.
Man innser at man er sjuk når en ikke bryr seg om rotet på stua, når man våkner liggende på badegulvet (som forøvrig ikke har blitt vasket på ei uke) med hodet på en håndduk og ikke helt husker hvordan en havnet der, når man sovner over pc`n i det man leser en inspirerende blogg og at man ikke kan være med på innspurten av en obligatorisk innleveringsoppgave når en normalt sett ønsker å ha full kontroll.




 Ser ut gjennom dette vinduet som jeg har ordnet med nydelige kort jeg kjøpte i Berlin. Bildene er laget av Belle & Boo og denne hjemmesiden er absolutt verd å stikke innom. Jeg skulle ha kjøpt alle motiver om jeg hadde hatt råd og plass!

Ligger på sofaen mens jeg drikker vann og spiser yoghurt. I drømme fantaserer jeg om å lage spennede saker ut av de herlige papirene jeg har kjøpt, mye i Berlin og noe her hjemme. Kom da energi, komme, komme.




Hva er vel vitsen i å være syk om en ikke får gjort noe som helst? ;)

tuddelildu, og nøff, nøff.

Ingen kommentarer: