fredag 20. november 2009

Hva gjør en på en fredag?


I dag er det fredag igjen! Kan du tenke deg hvor fort dagene går når en snart har eksamen? Og så utrolig mye en skal ha gjort som ikke er eksamensrelevant, som å akutt måtte rydde i gamle kladdebøker, eller lese den skjønnlitterære boka ("senior Peregrino" i dette tilfellet) en aldri helt kom i gang med, eller få intense behov for en treningstur ute til tross for regn og bekmørke..... ja, her kan jeg fortsette i det uendelige. Men du verden så behagelig å få gjort alt dette!

jada, til dere som på dette tidspunketet får en bekymret rynke i pannen over min lite voksne holdning til den viktige eksamenslesingen. Jeg har også lest, MYE, så mye at jeg nå tror jeg er hjernevasket. Samfunnsøkonomer som skriver teori er jaggu spesielle folk, lurer i grunnen på hvordan de jobber. hmmmm.... "skal vi seeeeee..... nå skal jeg skrive noe ommmmm.... hmm.... teater! det skal jeg basere en teori rundt!" jaja, så lenge jeg klarer meg på eksamen så skal jeg ikke klage, for litt morsom er det faktisk.


Etter en god trimtur i det "flotte" Oslo-været var det fantastisk med en laaaaang dusj (MILJØSYNDER!!!!), og kyllinggryte (TORTURIST FORKJEMPER!!!) før jeg brukte litt tid på å lage til og fra lapper av nabbi-perler og papp (KAST OG BRUK MENTALITET!!!)(inspirert av Fin i Formen, uten at jeg av denne grunn mener dette om henne ;))). Gud bevare meg vel..... Jeg eier ikke moral mot resten av verden. Så mye å ta hensyn til altså, sukk, hvordan bli et godt menneske? Noen forslag? Jobbe hele dagen, betale 50% skatt, føde barn, men ikke bruke plastbleier (massivt avfall!), kun stikke klær av andre gamle strikkede klær.... eller? Nåja. Så mye å tenke på, så mye å ta hensyn til. Men mmmm.... jeg har likevel lyst på ny mobil, og nytt kjøkken, men tenker likevel at jeg heller bør skifte ut kaminen med en rentbrennende vedovn, kjære.... er jeg hjernevasket her også?!
'
Å, fine fredagen, tenke,tenke,tenke men ikke gjøre gjøre. Flott syns jeg :D

5 kommentarer:

Frk. Fosli sa...

HAHAHA!
Nå lo jeg godt og lenge! Det her var som et slags dypdykk i min egen hjerneaktivitet! Man kan bli helt lamslått av alle tanker om hva man burde og ikke burde og så ender det med at man blir sittende paralysert i sofaen og eller at man spiller førtisju kabaler på mobiltelefonen for å få sove...

Men vet du? Slike som du og jeg har en lidelse! Jeg leste det nemlig i siste nr av Kamille: (*løpe å hente det...*)
Det kalles prokrastinering, og betyr at man utsetter det man egentlig skal gjøre med å gjøre noe helt annet. Jeg tenkte faktisk at jeg skulle blogge litt om det en dag, for jeg er en mester i faget... Heldigvis er jeg ikke så ille som dem som for eksempel utsetter å åpne brev og å betale regninger, for disse havner virkelig in deep shit!

Men nå, for eksempel, nå var jo ikke planen å sitte å skravle inne på andre sine blogger akkurat. Men JAMMEN TA, her har du meg!

Takk for seg :)

PS! Søte nabbiprodukter!

Margrethe sa...

Hei du! Så artig at du har blitt inspirert da. Fine kort du har laget. Jeg tar gjene med dette på bloggen min i et innlegg med arbeider inspirert av Fin i Formen. Greit?
Ha en fin dag:)

Rosetrend sa...

Heihei!

Ska si du har kosa deg med perlan! D ble artige kort av dæm :o)

Når d gjeld syklubbkvelden så syns e d va veldi kosli å møte deg. Snakking e jo en del av det å møtes, og e håpe du blir med flere ganger :o)

Ha ei fin uke!

lisasornes sa...

kjempefine perlekort-tror jeg kopierer ideen din til juleverksted:)
Ha en fin,fin dag:)
klem Lisa Med Den Lilla Tråd

Vibeke sa...

deilig å bli inspirert! blir det stadig vekk jeg også her inne i blogglandia, stappfull av kreative jenter :)

gøy at du likte papiret, det er kjøpt på kvist i oslo.

ønsker deg en fin ny uke,
vibeke