onsdag 25. november 2009

asiatiske drømmer


Grunnen til at jeg i det hele tatt startet denne bloggen var fordi jeg skulle ut og reise i en md alene (nå ble det bare 2 uker alene da, før min gode Åsmund kom og holdt meg med selskap i hele Vietnam :))) og familien krevde at jeg skulle holde dem oppdatert på en eller annen måte. Å sende sms var uaktuelt, DYRT!  Derfor ble det blogging, så mye billigere enn å sende sms vet jeg derimot ikke om det  ble, for internett i fattige asiatiske land er en luksusvare, men du verden så mye bedre det er å ha ting skrevet ned. Av og til leser jeg gjennom det jeg har skrevet og smiler i det jeg husker på hendelsen.

 

Min kjære barndomsvennine over dammen har vært i Thailand de siste 10 dagene og jeg kjenner suget etter å reise igjen jeg også....



 
Bare så synd man legger så mange hindringer i sin egen vei, boliglån, fast jobb, studier og familien som jeg føler sterkt for å være nær på en helt annen måte enn før. Var mye enklere når jeg bare leide leilighet og ikke hadde noe definert forhold, og ikke studier som tynget. Men jeg går stadig med planer om å komme meg ut i verden igjen, India og Pakistan er de landene som må bli mitt neste reisemål. Inntil da får jeg (og kanskje dere) kose dere litt med bilder jeg tok i Kambodia og Vietnam.

 
 
 
 Hanoi trafikken
 
 
Hvem vil ikke reise hit???
Lengter etter Asia, etter lukten og maten, folket og kulturen. 

2 kommentarer:

Frk. Fosli sa...

Ååååå... så spennende bilda! Du har så rett når det gjelder de hindringene man legger i veien! Det er bare å krysse fingrene for at man får råd til både å eie leilighet OG til å reise, sånn med årene. Og å huske på å prioritere det noen ganger også, framfor for eksempel den nye sofaen...

SuKK! Du har i allefall vært på en slik lang reise. Jeg kom aldri så langt... Må nok ta med meg mann og barn en vakker dag :)

Ses på Blå på søndag da. Blir hyggelig å hilse på din Bjørn! Det er åpent mellom 12 og 17.

Kardemomme sa...

Så flotte bilder du har lagt ut fra din Asiareise. Må ha vært utrolig spennende. jeg har reist en del men aldri vært i Asia..
Har en lang liste over steder jeg gjerne skulle besøkt og Thailand og vietnam står høyt oppe..Dessuten ville jeg gjerne vært i Nord India mot Himalaya..
Det er så gøy å reise og etterpå har man en masse flotte reiseminner!
Ha en fortsatt fin helg :))