lørdag 7. november 2009

Lørdagen med det rare i


I dag har jeg vært ute! WEEE! ja, gleden varte i 30 min, etter å ha gått gjennom kampen, vålerenga og bort til tøyen var energien oppbrukt, men du verden for en fin tur!!! Å spasere blant fargerike, skakke trehus mens man titter inn vinduer og ser folk spise lunch, lage smoothie og pusle med sitt, gjør meg ufattelig glad :). Det minner veldig om når jeg var lita og høsten gjorde det kaldt og uggent å være ute, da var det fram med malesaker, trolldeig (som min søster var ufattelig god på!), bolledeig og vedovn som knitret.

I den ånd har jeg laget min lille hobby krok, vel også litt for å rydde litt på spisebordet, som ikke lenger er et spisebord, men et lagerbord på en måte....

I tillegg har jeg smilt av følgende i dag :
1) en telefonsamtale med ei god vennine (håper du ble fin på håret!)
2) En liten gutt på butikken med egen vogn, men overhodet ikke førerkort på minivogn, han hadde forresten så store kinn at jeg tror han nesten hadde problemer med å se også, så utrolig herlig!
3) En eldre mann som skulle parkere i garasjen under blokka, da han steg ut av bilen dura massive attack sin "teardrop" ut! Fineste sangen, og utrolig morsomt at han hørte på den, trodde alle over 70 hørte på P1, men.... oi, nå kom jeg på noe.... kanskje jeg er så gammel blitt at de spiller den musikken jeg liker på P1?? (Må på badet og sjekke om jeg har fått hengepupper! :D)



Ble ferdig med denne halsen i dobbel alpakka også i dag, den skal bli en gave til ei lita barnehagejente. Den heklede rosen ble litt større enn den skulle, for jeg blingsa på oppskriften, skulle hekle en bitteliten blomst, men endte altså opp med denne... ja, det får meg jo også til å smile i grunn :) typisk tante Hildegunn.




Nå skal jeg smile over rester av pizzaen fra i går og breie meg i sofaen siden jeg har den helt alene! FRISK nesten. Rare Lørdagen.

1 kommentar:

Rosetrend sa...

Heihei!

Måtte le når jeg kom til den delen hvor du skulle inn på badet for å sjekke kroppens tilstand!

Har ikke vært så flink til å sjekke bloggen din i d siste, så har var d mye å ta igjen! Men nå har jeg blitt følger så jeg får med meg alle oppdateringer.

Det blir forresten hyggelig å møte deg om du kommer til frk. Fosli på mandag :o)