lørdag 26. januar 2008

ENDELIG ONLINE!!!!!!!!!

heiiii!
Naa har jeg ikke hatt mulighet til aa komme inn paa bloggen min paa aldri saa lenge og jeg har kjent savnet etter aa skrive :D
Etter noen hektiske dager i Saigon bestemte Aasmund og jeg oss for aa dra til et sted med LITT mindre trafikk, for aa ha overlevd trafikken i Saigon er som aa ha overlevd hele livets utfordinger paa en gang, makan til trafikkaos skal du lete lenge etter!!!!
Vi tok nattbus til en liten badeby, sovebuss som det saa fint het, men med vietnamesisk tv og musikk jomende fra hoeytalere rett over hodet ditt og humpete jordveier ble det lite sovn og mye irritasjon.
Da vi endelig ankom Nha Trang var det paa tide aa komme seg til stranden og sole skrotten...mmm deilig, innsaa at jeg ikke har spesielt lyst til aa komme hjem til kulde, jobb og ansvar!!!! Etter at vi hadde spist oss gjennom alle resturantene og proevd ut alle kafeene bestemte vi oss for aa dra videre.
Og kloke som vi var tok vi nattbuss igjen..... og det er ikke fritt for at man foeler seg litt som en kjempe naar man ligger i bussengene, de er laget for vietnamesere pa 1,50 og 40 kilo, saa komforten er ikke akkurat maximal ;) Turen gikk til Hoi An, hvor jeg naa befinner meg.

Byen har en old town som er pa UNESCOs liste over verneverdige bygg og jeg foeler at jeg er en del av en asiatisk film naar jeg gaar rundt i gatene. Det som derimot frister enda mer er alle skredderne som befinner seg her, jeg har faatt sydd meg to kjoler, to skjoert samt en jakke, og det blir til slutt en besettelse! jeg kunne hamstra klaer sydd spesielt til meg!!!!
(og det er kanskje smart med tanke paa hvor mye jeg har spist etter at jeg kom her, alt koster jo 5-6 kroner saa man kan jo spise middag 3 ganger i doegnet.... saa nye klaer er et must ;))

Har opplevd utrolig mye de siste ukene, men kan ikke skrive alt her. Men maa si a Vietnam er et fantastisk vakkert land, med hyggelige mennesker som jobber hardt for aa overleve, mye hardt fysisk arbeid aa se, og haandverket er fantastisk, synd dette er glemt av nordmenn, her er man selvbaergende paa mange maater og arbeidsmoralen er virkelig noe aa se opp til.

Naa maa jeg ut for aa proeve klaerne jeg har fatt sydd meg, ARTI!!!! hehe.

en uke igjen til jeg kommer hjem naa.... sukk.... ferie skulle man hatt hele tiden!
Hildis!!!!

Ingen kommentarer: