torsdag 3. januar 2008

naa er jeg endelig kommet fram til Bankok! JIIIHI!
Til og med baggasjen min var kommet fram, saa mer lykkelig kan jeg nesten ikke bli, trodde ikke den skulle komme med fordi flyet fra oslo var selvfoelgelig forsinket med en time saa de som skulle videre maatte bli guidet gjennom halve paris flyplass for aa naa flyet. men hey, jeg rakk det! og paa flyet moette jeg to irske menn i 50 aara som hadde vaert i Thailand mange ganger foer, saa jeg hoppa paa dem for aa ta taxi ned til sentrum, og aa finne fram til riktig taxi til riktig pris er jaggu ikke bare bare, men med to gniene irske menn gaar det mest, hehe. jeg har saa booka inn paa Rambuttri inn, som taxi sjaafoeren ikke helt skjoente hvor var foer han maatte faa en tuktuk kjoerer til a spoerre meg paa engelsk, og selvfoelgelig heter det jo Lambuttli!!!! dumme meg, som ikke skjoente det!
Naa sitter jeg mett som en potetsekk paa internettcafe etter aa ha spist en hummersuppe som overgaar det meste jeg har opplevd av kulinariske opplevelser, billig var den ogsaa!
Ellers har jeg tenkt mye de siste dagene paa hvem som i det hele tatt reiser hit til bankok. jeg hadde ikke overlevd som turist her i mer enn maks 3 dager. Hva gjoer mannen med lamullsgenser og saueskinnsjakke + ullue paa flyet... lurer jeg paa. Eller Jim og Patrick som er her hvert aar i flere uker. Eller det svenske paret som ikke kunne gaa paa do alene en gang, de maatte holde hverandre i hendene HELE tiden. tja.... naa er det kanskje jeg som ikke har saa god fantasi, men jeg tenker det vaerste jeg egentlig.
vel naa maa jeg komme meg tilbake til hostellet, skal komme meg videre til kambodsja i morgen om jeg er heldig.
Kom paa at det foerste de spurte om da jeg kom ut av taxien var om jeg var tysk.... vet ikke helt hvrodan jeg skal tolke det altsaa.
aa... by the way... det er 30 grader her... mmm.... kos dere i kulden, saa skal jeg preve aa ikke bli syk eller robbet!
ciao!

5 kommentarer:

arrov sa...

Hei
Det var fint at du kom frem i god behold og at du fikk et greit hotell første natten- Kos deg videre ut i den store verden. Her er det kaldt så nyt hvert sekund. Take care . Vi snakkes senere.onkel og tante

ES sa...

Ha det gøy for oss også. Er tilbake på jobb etter laaang ferie, det er litt kjipt kjenner jeg... Have loads and lots of fun.
Hugs and kisses from Eva & Eirin, also known as E&E.

Lotte sa...

Flott at du har kommet vel frem og begynner å finne deg til rette! Her hjemme snør og blåser det, -3... Du er kjempeheldig! Jeg er tilbake i Oslo, bare en drøy uke til det er fullt kjør på Blindern igjen. Så inntil da er det jobb og litt avslapping innimellom ;)
Kos deg videre!
Stoor klem fra Lotte

katrir sa...

Hei søsters!
Nå ble jeg virkelig glad for å høre at turen har gått fint. Kjempekult at du har fått ordnet deg med en blogg. Slik kan bekymrede og stolte storesøster følge med på hvordan det står til med deg.
Mens du koser deg i det gode og varme været har Mats i dag prøvd å gå på ski for første gang. Noe han likte veldig godt. Blir forhåpentligvis mer i helgen når vi skal på Sjusjøen.
Håper du får hvilt ut skikkelig nå slik at du blir klar for nye opplevelser i dagene framover.
Kos og klem fra storesøster. Mats og Thomas hilser også. God tur videre!

Thomas sa...

ah! Jeg også vil! Godt å høre at du har funnet deg til rette, og så får du i beste "Indiana Jones"-stil utforske østen til det fulle! Stikk innom Angkor Wat og hakk løs en buddahfigur til meg, så er du per def dritskul :D
Til helga er det t-banekjøring i minst 10 cm nysnø (som det er meldt), og da blir det vel noen skliturer på mx-en på ca en kilometer. Vær gla du er der du er i varmen! Ha det knall videre, og jeg unner deg virkelig en ferie etter du har tilbrakt høsten som arbeidsnarkoman.. :P

Take care now, bye bye then!
7362 - Thomas :D