fredag 11. januar 2008

news from the world!

halla igjen, naa kjeder jeg meg faktisk litt her jeg sitter, to dager paa internett er vel ikke helt bra naar en er paa ferie, men i kveld har jeg ikke hatt noen aa spise middag med, saa jeg har behov for aa uttrykke meg i en eller annen form!
kan vel oppsummere dagen med..... soling, bading, si nei takk til 500 000 barn og voksne som lurer paa om du vil ha manikyr/pedikyr/frukt/blekksprut paa pinne/armbaand/massasje osv osv... og i dag har jeg kun kjoept ananas, drakefrukt (oohh... Eva! en drakefrukt, tenk deg da, en drake inni magen min!!!! ... vel den er vel mer i tarmen naa da, men det vil vi ikke tenke paa ;)), en fisketing (til aa ha som noekkelknippe eller noe saann, haandlagd av thea (eller noe i den dur) et fotbaand (ogsaa lagd av samme jente, "it is a present for you! you my friend!" og saa har jeg faktisk fjerna alle haar paa leggene paa en veeeeeeldig smertefull, men dog effektiv maate. Og alt dette har jeg gjort uten aa gaa saa mye som en meter! Hun dama (vikna, tror jeg hun het, hun hadde i allefall pysj paa, som er trenden her i kambodsja, helst med store bamsemotiver paa, dette er altsaa voksne damer, vikna var 35 aar og hadde 4 barn....) brukte over en time paa aa fjerne haarene mine med traad! men dee er saa glatte naa at jeg er jo het fazinert *stryke meg selv paa leggene...mmmm*.
ohh.... tihi, naa kroep det en liten soet gecko over beina mine, jeg har virkelig faatt sansen for de soete krypene, hadde forsaavidt hatt ett problem dersom jeg ikke hadde likt dem for de er OVERALT. Noe jeg derimot IKKE har sansen for at det finnes mange av her er slanger, for de er oppe traerne og hopper ned paa deg (vel hoppe er kanskje aa overdrive da, men de sl(a)enger seg ned paa deg, og helt sikkert saa vil de gjoere det paa meg, heeeelt sikkert :D brr...
Ellers lite aa melde, jeg hadde en lengre samtale med hun lille jenta som lag armbaand til meg, og hun fant ut at hun skulle bli med meg hjem naar jeg reiste, for her fikk hun ikke gaa paa skole fordi det var for dyrt. Ei utrolig klok lita jente som snakka mye bedre engelsk enn mange andre jeg har moett paa her ( eks. "what is the difference between the yellow and the green one(spm tegn) hvorpaa svaret er "gleen"). vel jeg kommer nok ikke hjem med ei 10 aar gammel jente i baggasjen, selv om jeg gjerne skulle ha gjort det hadde jeg kunnet.

Oh, kom forresten paa en morsom engelsk-kambodjansk spraak ting igjen. Paa bussen hit var det toalett, oig saa stod det en lapp med pil mot trykkeknappen "push to flash". HIHIHI, saa jeg kneppa opp alle knapper og dro paa meg buksa foer jeg trykte, forventa nesten aa faa et bilde av meg selv da jeg kom ut :D.

vel naa skal jeg faktisk gaa tilbake til rommet mitt oh lese ut boka mi, saa jeg kan legge den igjen her slik a jeg faa mer plass til andre ting i ryggsekken....
Godt raad til deg aasmund, ta for guds skyld ikke med deg to par sko, jeg har kun brukt flip-flopsene mine som jeg kjoepte i bankok, saa jeg drasser rundt paa to (2!!!) par sko til ingen nytte! (angre angre).

Auf Wiedersehen!

1 kommentar:

ES sa...

Hello from Norway, som de sier hver enda gang på Grand Prix Eurovision Songcontest.
Jeg måtte bare uttrykke min misunnelse for din drakefrukt opplevelse. jeg vil også en!!
Sitter på jobben og speider utover Kr.s vakre havnebasseng og leter etter inspirasjon. Skal spise lunsj med Marie i dag på onkel. Sånn. Fikk du litt KR vibber der du sitter i varmen og bukter deg med slangene. Håper du har det superdupert!
Hva synes du om mitt nye slogan: Det er ikke en menneskerett å være plagsom. ??? =)